Hogyan készült a családi scrapbookalbum a Család-Barát Magazinban?


Kedves Olvasóim!
Ismét meghívást kaptam a Duna Televízió Család-Barát Magazin adásába, melyben a Kossuth és Liszt Ferenc díjas Sapszon Ferenc karnagy és népes családja vendégeskedett. A műsorszerkesztőkkel előzetesen azt a tervet eszeltük ki, hogy a sok-sok unokával, akik szintén szerepelnek majd, a Kreatív Sarokban az adás ideje alatt egy meglepetés albumot állítok össze. Erről szól mai blogbejegyzésem, hogyan is készült ez a családi scrapbookalbum a gyerekekkel?

Az album alapját itthon előre elkészítettem, hiszen számítottam rá, hogy a lelkes kisunokák koordinálása mellett esélytelen lesz alkotnom. Egy chipboard scrapbookalbum alapot választottam, oldalait és az első-hátsó borítóját bevontam és díszítettem. A BoBunny Heritage kollekciója, valamint Tim Holtz Crowded Attic papírkészletetét választottam. A díszítőelemeknél a család erős zenei orientáltsága kapcsán a zenei motívumokra, hangszerekre koncentráltam: így a gyűrűk mellett a két borítót egy széles, kottamintás selyemszalaggal fogtam össze, kerestem néhány fémdíszt és betáraztam egy muzsika témájú bélyegző-szettet is. A papírokat Distress tintával öregítettem, s Sizzix vágógéppel vágtam még néhány indát.




Az adás ideje alatt sürögtek-forogtak körülöttem a gyerekek! Nagyon édesek voltak! Megzabáltam mindegyikőjüket, ahogy ott, cinkostársként együttműködtek velem, őrizve a titkot végig. Becsületükre váljék, mennyi munkát beletettek az albumba! Az alábbi képért köszönet illeti Homonnay Márta nénit! ♥


Voltak, akik kottákat, hangjegyeket és hangszereket bélyegeztek a papírcsíkokra, ha jól emlékszem ebben Beni járt az élen, de Julcsi, Rebi, Berci és Bence is szorgosak voltak (ha bárkiről megfeledkeztem, ó, hát elnézést kérek, igyekeztem figyelni és megjegyezni az összes nevet! :) ♥ ). Ágó szorgosan ragasztotta a fotóalátétek hátuljára a kétoldalas ragasztót, irtó sokat dolgozott. Kinga a virágokért volt oda, ezért felváltva lyukasztottunk neki Bencével egy csomót, amit aztán egy külön lapra ragasztott. Végül ő is rástartolt a bélyegzésre és virágokra nyomott párat a szilikon bélyegzőkkel. A papírokból szintén többen vágtak ki díszítőelemeket: szíveket, különböző motívumokat, amik szintén az album lapjaira kerültek.


A kitartó gyereksereg az adás teljes ideje alatt szorgoskodott. Az alábbi oldalpárok készültek el az általuk készített családi scrapbookalbumba. Ők ragasztottak fel minden egyes elemet, én csak apró tanácsokat, ajánlásokat adtam. Ahol zenei motívumok láthatók, mind bélyegzett elemek, amiket ők nyomdáztak oda. Tündéri volt mindenki, meséltem is szüleiknek az adás végén, hogy jobban figyeltek sok felnőttnél, akik megfordulnak a scrapbooktanfolyamaimon. Természetesen nem kisebbítendő a felnőttek érdemeit, hanem annál inkább kiemelve a gyerekekét! :)








Az adás szünetében lőttem néhány fotót Bencével, apukája hozzájárult az ekkor készült képek közléséhez, amit ezúton is köszönök! Ez volt az a rész, ami után már az átadás következett, így a nagyfiú arcáról talán már le lehet olvasni azt a büszkeséget, és izgalmat, ami egy ekkora közös ajándék átadása előtt átjárja az embert...



Végül pedig, következett az átadás, amikor az élő adásban a műsorvezetők, a gyerekek, Sapszon Feri bácsi kedves felesége, Homonnay Márta néni és személyem jelenlétében kiderült a titok, átadásra került a családi scrapbookalbum. Akik nézték az adást, biztosan érezték, milyen megható volt ez a pillanat. De, ha nem is került bele minden részlet, én elmondhatom, nagy volt a meglepetés és az öröm is.

Többször elmondtam az unokáknak: "majd mondjátok, mutassátok meg a nagypapának, amikor együtt nézegetitek, hogy melyik díszt melyikőtök készítette, ki ragasztotta bele ezt vagy azt a részt, hogy tudja majd ő is! Legyetek rá nagyon büszkék, hogy együtt összefogtatok és ezzel az ajándékkal leptétek meg őt!"

Feri bácsinak megmutattam, hová írja majd a családfán a felmenőit, hova kerülhetnek fényképek a családról vagy az ő karvezetői pályafutásának szép emlékeiről. A gyerekek szüleitől pedig azt a segítséget kértem, hogy szerkesszék majd bele számítógéppel a fényképeket az albumba. Így nekik is részük lesz a szépséges, gyerekkéz alkotta, együtt összeállított, sőt, hadd, ne fokozzam, a televízió nyilvánossága előtt készült családi scrapbookalbum megszületésében.♥

Kérésemre állt össze a fénykép erejéig a család egy része. Látjátok Feri bácsi kezében az albumot, ugye? Nagy megtiszteltetés számomra, köszönöm szépen az emléket! Jó egészséget és jókedvet kívánok ezúton is minden családtagnak!


Az adás felvétele az alábbi linken elérhető az MTVA médiatárában
Duna Televízió: Család-Barát Magazin 2016.03.06. Családi scrapbookalbum
a Kreatív  Sarokban készült beszélgetés a 20:00 ill. 1:14:15 percnél látható.

Szeretnél készíteni egy hasonló albumot? A szükséges hozzávalót itt megtalálod:


Pszt! Ha szeretnéd készségszinten elsajátítani egy scrapbookalbum összeállítását, nem kell sokáig várnod! Nagyon rövid idő múlva jövök a megoldással, mely válasz lesz erre, a már sokak által felém jelzett igényre. Ha nem szeretnél lemaradni a hírről, és még nem tetted meg, itt az idő! Kérj Scrapbook Hírlevelet, és én küldeni fogom az e-mail fiókodba rövidesen. Ja, és a feliratkozásért cserébe, addig is, egy ajándék ötletfüzetet is letölthetsz. Tetszik?


Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Barátsággal üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések

Rucola Designs üzenete…
Szívmelengető! Imádat! :)