Scrapbook hétvége Szlovákiában 2015. május

Kedves Olvasóim!
Az elmúlt hétvégét Szlovákiában töltöttem. Nem is akárhogy! Talán már ki is találhattátok, hogy ha itt, a blogon is megemlítem akkor ennek az utazásnak valamilyen módon köze lehet a scrapbookhoz is. Valóban így történt, életemben először tartottam öt workshopból álló tanfolyamsorozatot külföldön. Ebben a bejegyzésben e nagyszerű hangulatú hétvégéről, a workshopokról és a programnak helyt adó Villa Filia családi panzióról szóló vidám beszámolómat osztom meg Veletek.

Az egyeztetés köztünk, még tavaly novemberben indult. Gabi, férjével Lacival a szlovákiai Ekecstől néhány kilométerre fekvő tanyán épült panzió kitalálója, megvalósítója és működtetője. Ő keresett meg azzal az ötlettel, mi lenne, ha tartanék Náluk egy másfél napos foglalkozást idén tavasszal a Villa Filia családi panzióban? Megtisztelő felkérésének eleget téve, az időpont-egyeztetés, s különböző más elfoglaltságaink időszaka után örömmel kezdtem el tervezni a hétvége programját. Végül május 15-16-ra meghirdettük az eseményt, s nagy örömünkre Szlovákiából jó páran jelentkeztek is.


A Villa Filia egy tündéri kis sziget, minden értelemben, a puszta közepén. Egy vidéki-romantikus stílusban berendezett, kedves hangulatú, lélekkel és atmoszférával rendelkező tanyát képzeljük el, melynek minden szegletéből a tulajdonos házaspár vendégszeretete, szépérzéke mosolyog ránk. Amikor több mint kétórás autókázás után megérkeztem, azonnal megszerettem. Az első illat, ami a kocsiból kilépve megcsapott a hatalmas bodzabokor virágainak átható illata - jó volt, nagyon.
Pszt! A bejegyzésben található képek kattintásra megnyílnak nagyban! :)

Kényelmes szobám bútorait - mint a többi szobáét is, Gabi festette-díszítette. Kedves kis zugot jelentett számomra mindvégig. Olyannyira, hogy a nagy csend, az utcai világítás "hiánya", a kedves fogadtatás és egy meg nem szólalt mobiltelefon-ébresztő, ez így együtt úgy körülvett engem, s olyan hosszú és pihentető éjszakát biztosított számomra, hogy az első reggel majdnem lemaradtam a saját programomról. Úgy kellett ébreszteni, jövök-e már? :)

A Villa Filia-t jó szívvel ajánlom bárkinek, aki egy kis vidéki romantikára vágyik, el akar bújni egy picit a világ zajától és jól esne egy kis csend. A tanya néhány kilométerre van Nagymegyertől, ahol egy fürdőhely is található. A Csallóköz tájegység szép vidék, nagyon hasonlít a magyarországi rónaságra, ismerősnek tűnt ahogy végighajtottam rajta - pedig most jártam ott először. Ide kattintva egy Google albumhoz juthatsz, ami a Villában készült fényképeimet tartalmazza: Scrapbook Hétvége Szlovákiában 2015. május

Mint utóbb kiderült, a résztvevők közül szinte mindenki kezdőnek számított még a kreatív albumkészítés terén, de ezzel együtt a teljes programot sikerrel vették, kivétel nélkül. Nagy lelkesedéssel és ügyességgel "győzték le" sorra az általam kínált "kreatív akadályokat", irtó büszke vagyok minden résztvevőre s munkáikra egytől-egyig!



A másfél napos tematikát úgy építettem fel, hogy az átfogó elméleti előadásnak és a négy gyakorlati foglalkozásnak köszönhetően a kezdőnek számító résztvevők a program elvégzése után biztosan kedvet kaphassanak a további kreatív albumkészítéshez, s reményeim szerint jókedvűen és sikerélménnyel (azaz nekik tetsző, befejezett, elkészült alkotásokkal) zárják a hétvégét. 

Így, elkészült 
  • egy fényképtartó három kedves fotó tárolására, 
  • egy dobozalbum, mely meglepi azt, aki leveszi a tetejét, 
  • egy minialbum az utazós fényképek és tárgyi emlékek gyűjtőhelyéül, valamint
  • egy scrapbookoldal, amit keretre feszített vászon alapra ragasztottunk - hazaérve máris ki lehetett akasztani a falra!



Az alábbi képeken szinte az összes scrapbookalbum, kép és fényképtartó szerepel, amit a résztvevők a hétvége folyamán készítettek. 




Szombaton készült az albumok nagy része. Már esteledett, mikor kényelmes tempót követve és több pihenővel tarkítva a napot, befejeztük az alkotást. Másnap, vasárnap a scrapbookoldal összeállítása, a közös fotózás és egy finom, együtt elköltött ebéd után búcsúztunk el egymástól. Nagyon örültem, hogy a visszajelzések alapján mindenki jól érezte magát (le se tagadhatják, mert láttam a szemeikben az őszinte csillogást - s ez számomra, szavak nélkül is mindig a legjobb visszaigazolásnak számít). Többen mondták, ismételjük meg ősszel. Rendben! - mondtam, rajtam ne múljék! :)

Kedves Gabi! Ezúton is köszönöm szépen a meghívást! Nagy öröm volt nekem Benneteket személyesen is megismerni, s végigscrapbookozni Veletek egy egész hétvégét!
Délután, az élményeimmel, a tanfolyam megmaradt hozzávalóival és eszközeivel megpakolva, boldogan robogtam vissza autónkkal Budapestre, hiszen már várt rám a családom. Gabival már egyeztettük a következő időpontot. Várhatóan 2015. október 24-25-én fogjuk megrendezni a következő scrapbook hétvégét Szlovákiában, a Villa Filia-ban, melyre szlovákai és magyarországi résztvevőket egyaránt szeretettel várunk! A részletes programmal és további információkkal kapcsolatban rövidesen hozom majd a híreket itt és a Scrapbook.hu Facebook profilján egyaránt.

Jó hír a magyarországiaknak: a jelen bejegyzésben bemutatott, kezdőknek és a scrapbookkal ismerkedőknek szóló program Budapesten és vidéken is meghirdetésre kerül ettől az évtől kezdve. Az időpontokat és a helyszíneket már szervezem, erről is lesz tájékoztatás, rövidesen.

Köszönöm, hogy ma is itt jártál.
Szeretettel üdvözöllek:
Budaházi Brigitta, Gigi

Megjegyzések